خانه / آموزش / برای ویندوز ۸ رمز عبور تصویری بگذارید
برای ویندوز ۸ رمز عبور تصویری بگذارید

برای ویندوز ۸ رمز عبور تصویری بگذارید

برای ویندوز ۸ رمز عبور تصویری بگذارید

 یکی از ویژگی‌هایی که در ویندوز ۸ به این سیستم‌عامل اضافه شده، امکان استفاده از رمز عبور تصویری است. به این معنا که به جای وارد کردن یک عبارت، یک تصویر پس‌زمینه انتخاب می‌کنید و با کشیدن ترکیب سه حرکت یا کلیک ماوس روی نقاط خاصی از تصویر وارد ویندوز می‌شوید.

می‌توانید از  خط راست، دایره و یا کلیک خالی ماوس (یک نقطه) برای ساخت رمز عبور استفاده کنید، مثل تصویر زیر:

 ابتدا و انتهای خط راست می‌تواند هر کجای دیگر تصویر هم باشد

برای استفاده از رمز عبور تصویری کافی است:

۱-    از دکمه‌های ترکیبی ویندوز + I پانل تنظیمات را باز کنید (اگر صفحه دستگاهتان لمسی است، از سمت راست صفحه انگشت خود را به سمت چپ بکشید). پایین این پانل روی گزینه Change PC settings کلیک کنید.
۲-    در صفحه جدید روی Accounts کلیک کنید. حال گزینه Create a picture password را انتخاب کنید.

•    اگر این گزینه را نمی‌بینید، معنایش این است که در حال حاضر هیچ رمز عبوری برای دستگاه تعریف نکرده‌اید. پس باید ابتدا روی Change your password کلیک و یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید (و آن را به خاطر بسپارید). با این کار گزینه مورد نظر فعال می‌شود و می‌توانید آن را انتخاب نمایید.

۳-    در این مرحله از شما درخواست می‌شود تا رمز عبور قبلی خود، یا آن‌که در مرحله قبل ساختید، را وارد نمایید. سپس به شکل تصویری به شما آموزش داده می‌شود که چگونه می‌توانید سه حرکت را با هم ترکیب کنید. وقتی مطمئن شدید برای انتخاب رمز عبور آماده هستید، روی گزینه Choose picture کلیک کنید.
۴-    از صفحه‌ای که باز می‌شود یک تصویر را به عنوان پس‌زمینه رمز عبورتان انتخاب کنید. اگر تصویرتان بزرگ‌تر از کادر مورد نظر ویندوز باشد، می‌توانید آن را با نگه داشتن و کشیدن کلیک ماوس روی تصویر جابه‌جا کنید تا به تصویر دلخواه برسید. سپس روی گزینه Use this picture کلیک کنید یا اگر می‌خواهید تصویر جدیدی انتخاب کنید، دکمه Choose new picture را بزنید.
۵-    در این صفحه می‌توانید ترکیب مورد نظر خود را روی تصویر بکشید. به عددهای کنار صفحه توجه کنید. نشان می‌دهند که کجای سه حرکتی هستید که باید تنظیم کنید.
۶-    پس از تنظیم سه حرکت دوباره باید آن‌ها را تکرار کنید. اگر می‌خواهید ترکیب جدیدی انتخاب کنید، روی Start over کلیک کنید.
۷-    در صورتی که مراحل ۵ و ۶ را درست انجام دهید. کار تمام می‌شود و تنها باید روی Finish کلیک کنید. می‌توانید علاوه بر رمز عبور تصویری، یک کد ۴ رقمی هم با گزینه Create a PIN انتخاب کنید تا اگر رمز تصویری را فراموش کردید مشکلی پیش نیاید.
۸-    اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید از رمز تصویری استفاده کنید، کافی است روی گزینه Remove که در کنار دکمه Choose picture password کلیک کنید تا رمز عبور تصویری‌تان حذف شود.

درباره ی مرتضی محمودی

من مرتضی محمودی متولد سال 1366 دارای مدرک تحصیلی لیسانس زبان انگلیسی هستم که در حال حاضر به عنوان کارشناس IT اداره آموزش و پرورش منطقه شهداد از توابع استان کرمان مشغول به کار می باشم

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*

*

code

حرکت به بالا