خانه / آموزش / ترفند های ویندوز 7
ترفند های ویندوز 7

ترفند های ویندوز 7

1.آیکون نوار وظیفه

برای باز کردن برنامه توسط میانبر،کلید ویندوز را نگه داشته و عدد مربوط به آیکون برنامه را فشار دهید.به عنوان مثال، اگر IE آیکون اول باشد، کلید ویندوز به اضافه عدد 1 را برای باز کردن اینترنت اکسپلورر فشار دهید.

2. انتقال آیتم های موجود در نوار وظیفه

 شاید این ویژگی در ویندوز ویستا موجود بود، اما از ویژگی های جدید در ویندوز 7 می باشد.

3.رابط جدید Paint و Wordpad

 با قلم های طراحی بیشتری نقاشی کنید،همچنین هر دو برنامه گزینه جدید Save As را دارند.با این حال، شما نمی توانید همزمان بیش از یک داده یا تصویر باز کنید.

4. ابزار پشتیبانی برای اعضای خانواده  یا دوستان خیلی دور

 

 Start را انتخاب کرده و برای باز کردن Problem Steps Recorder (ضبط کننده گام به گام مشکلات)، PSR را تایپ کنید.این ابزار می تواند برآنچه که شخص انجام می دهد نظارت کند.هنگامی که ابزار خاموش می شود،همه چیز به فرمت MHTML ثبت خواهد شد و برای اینکه راحت تر ایمیل شود بصورت فشرده ذخیره می شود.

 

5. بیش از یک ساعت در system tray

برای کسانی که با افرادی در منطقه های زمانی متفاوت کار می کنند،شما می توانید برای هر منطقه ساعتی تنظیم کنید. در قسمت system tray (سمت راست پایین صفحه ویندوز) بر روی ساعت کلیک کنید و Change Data and Time Setting را انتخاب کنید. برای نشان دادن وتنظیم ساعت Additional clocks را انتخاب کنید.(این ویژگی در ویندوز ویستا نیز موجود است اما تعداد کمی از مردم می دانند)

 

6. استفاده از یک مدیر برای بازکردن سریع برنامه

برای باز کردن برنامه با صلاحدید مدیر، معمولا در منوی Start روی برنامه راست کلیک کرده و گزینه Run as Administrator را انتخاب می کنید.با این حال، شما می توانید نام برنامه های کاربردی را در جستجوی فوری تایپ کرده و کلیدهای Ctrl – shift – Enter را فشار دهید.

 

7. تغییر نام Security Centerبه Action Center

مرکز اقدام و اطلاعات امنیتی برای حفاظت از سیستم شما در کنترل پنل واقع شده است،این همچنین با ویژگی های دیگری مانند تنظیمات پشتیبان مرتبط است.

 

 

8. پنجره UAC (کنترل حساب کاربر) با توجه به هر سطح  تنظیم خواهد شد .

شما می توانید با تایپ UAC در نوار جستجوی فوری، UAC را باز کنید.این ویژگی جدید برای جلوگیری از خطا در نصب ویستا ،به طور پیش فرض تنظیم شده است ،با این حال، اگر شما ترجیح می دهید، هنوز هم می توانید به حالت ویندوز ویستا برگشته ، ویندوز 7 را رها کنید.

 

9. روشن / خاموش کردن سریع برنامه ویندوز

برای خاموش کردن / بستن سریع یک برنامه به عنوان مثال IE، نرم افزار DVD و یا مدیا پلیر، نام برنامه را در نوار جستجوی فوری تایپ کنید و گزینه  Turn Windows Features On or Off under Control Panel را انتخاب کنید. سپس ویژگیهایی را که می خواهید پنهان شوند یا نمایش داده شوند نتظیم کنید.

 

10. اجرای نسخه اختصاصی از اینترنت اکسپلورر

اگر شما در یک جلسه و یا در یک محل عمومی باشید و بخواهید یک نسخه اختصاصی از IE را اجرا کنید،می توانید به سرعت با مرورگر اختصاصی آن را باز کنید. شما می تواند بر روی آیکون اینترنت اکسپلورر در نوار وظیفه راست کلیک کنید و Start Inprivate Browsingرا انتخاب کنید. یا در اینترنت اکسپلورر، Safety > Inprivate Browsingرا انتخاب کرده ویاکلید Ctrl – shift – P را برای باز کردن اینترنت اکسپلورر جدید انتخاب کنید. همچنین می توانید برای اینکه اینترنت اکسپلورر به طور خودکار در حالت مرورگر اختصاصی اجرا شود یک میانبر قرار دهید.فقط –private را به انتهای برنامه اضافه کنید.در صورتیکه شما یک کپی اختصاصی را اجرا کنید، اینترنت اکسپلورر هیچ اطلاعاتی را ذخیره نخواهد کرد.

 

11. قطع ویژگی آشکارسازی به صورت خودکار

گاهی اوقات، هنگامی که با یک URL در دسترس قرار دارید، آن آدرس جای شما را مشخص می کند. با این حال، شما می توانید از ویژگی های جدید فیلترینگ اینترنت اکسپلورر اختصاصی برای انتخاب مرورگری که قصد فیلتر کردن آن را دارید استفاده کنید.

 

12. نصب سریع شبکه خانگی

HomeGroup ها از ویژگی های جدید برای به اشتراک گذاشتن آسان اطلاعات، عکس ها و چاپگر با یک عضو از همان شبکه ای که ویندوز 7 را اجرا می کند، استفاده می کنند.

 

13. یافتن علت خطا

اگر کامپیوتر شما از کار بیفتد و یا برنامه ها از بین بروند، برای باز کردن Reliability Monitor، در نوار جستجوی فوری عبارت Reliability را تایپ کنید.این گزینه هیستوری (تاریخچه) قابلیت اطمینان سیستم را با زمان وقوع خطا نشان می دهد.

 

14. باز کردن سریع سیستم تشخیص

به جای یک سری از مراحل Administrative Tools > Performance Monitor > Data Collector Setsکه فقط برای باز کردن سیستم تشخیص  DCS بکار می رود،کافی است یک خط فرمان باز کرده وعبارت perfmon / report را تایپ کنید.

 

15. محدود کردن بازی و زمان برای کاربران

 

با استفاده از کنترل والدین در کنترل پنل این کار امکان پذیر است . شما نه تنها می توانید این ابزار را در خانه بکار ببرید بلکه همچنین می توانید  از آن برای سیستم هایی که به دامنه مربوطه متصل نیستند به عنوان مثال کتابخانه ها و مدارس استفاده کنید.

 

16. ابزارهای جستجو مانند ایمیل ویندوز با مراجعه به گالری عکس سایت Live Essential

 

 

17. کارسریعترباPowerShell

پاور شل در ویندوز 7 یک نیمه نسخه رابط کاربری گرافیکی به نام پاور شل آی–اس– ئی فراهم می کند. پاورشل آی-اس-ئی سه پنجره  دارد: پایینی خط فرمان است، و خروجی وسطی برای فایل های اسکریپت است و این فایل ها را با عنوان فایل PS1 ذخیره می کند.

 

18. دسترسیبهبرنامه هایکنترلتوسطAppLocker

این ابزار از فرمان و ویژگی فایل برای دسترسی به برنامه های کاربردی کنترل استفاده می کند. با وجود اینکه شما فقط از AppLocker روی دامنه استفاده می کنید،می توانید برای آشنایی با قابلیت AppLocker

Administrative Tools > Local Security Policy را باز کرده و Application Control Policiesرا تعیین کنید.

 

19. دریافت اخطار به صورت خودکارهنگام وقوع خطا

شما می خواهید در صورتی که رویدادی خطا در مدیریت رویدادها (Event Viewer) رخ دهد، ازآن مطلع شوید. مدیریت رویداد را باز کنید، ثبت رویدادها را تنظیم کنید،رویدادها را انتخاب کنید، Attach Task to This Event wizard in the Actions را برای اضافه کردن اعمال این رویداد انتخاب کنید، برای مثال، نمایش پیام ها، اجرای برنامه ها و یا ارسال پیام .

 

20. نمایشWindows Experience Index

در نوار جستجوی فوری عبارت wei را تایپ کنید، برای نشان دادن پارامترهای سیستم وپارامترهای بخش های اختصاصی، Check the Windows Experience Index را انتخاب کنید. برای مشاهده فایل XML، این فایل  هنگامی که پارامترها بررسی می شوند ایجاد می شود، c: Windows Performance WinSAT DataStore

Windows System Assessment Tool Full ( WinSAT ) (ارزیابی همه ابزارهای سیستمی ویندوز) را نمایش می دهد.

درباره ی مرتضی محمودی

من مرتضی محمودی متولد سال 1366 دارای مدرک تحصیلی لیسانس زبان انگلیسی هستم که در حال حاضر به عنوان کارشناس IT اداره آموزش و پرورش منطقه شهداد از توابع استان کرمان مشغول به کار می باشم

لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد .بخش های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

*

*

code

حرکت به بالا